Instructions for Submitting the Assessment

Please follow these steps to complete the quiz, generate the PDF, and submit your results for evaluation.

Step 1: Complete the Quiz

  1. Open the Quiz: Locate the file on your computer and open it using any web browser (Chrome, Firefox, Edge, etc.).
  2. Answer the Questions: Select the option you believe is correct for each of the 10 questions.
  3. Check Your Answers: Click the "Check Answers and View Feedback" button at the bottom of the page.
  4. Review the Feedback: The system will immediately display:
    • Your total score.
    • Color-coded feedback for each question (Green for correct, Red/Green for incorrect, along with a detailed explanation/rationale).

Step 2: Generate the PDF File

After reviewing the feedback, you must generate a PDF that includes both your answers and the system feedback.

  1. Open the Print Menu: On your keyboard, press:
    • Windows / Linux: Ctrl + P
    • Mac: Command + P
    • (Alternatively, go to the browser menu (usually three dots) and select "Print").
  2. Select PDF as Destination: In the print dialog box, look for the "Destination" or "Printer" setting. Change the option from your physical printer to "Save as PDF" or "Microsoft Print to PDF" (depending on your operating system).
  3. Adjust Layout (If necessary): Ensure the entire quiz content is visible. You may need to change the layout to Portrait or Landscape in the settings.

Save the PDF: Click the "Save" or "Print" button. Name the file clearly (Title: YourName_ Atividade Avaliativa - Inglês Básico Nível 1 - Lições 1 a 10.pdf; OR  YourName_ Atividade Avaliativa - Inglês Básico Nível 1 - Lições 10 a 17.pdf).


Step 3: Send the Assessment

  1. Open your Email: Log in to your preferred email service.
  2. Create a New Message: Start a new email. Title: YourName_ Atividade Avaliativa - Inglês Básico Nível 1 - Lições 1 a 10; OR  YourName_ Atividade Avaliativa - Inglês Básico Nível 1 - Lições 10 a 17
  3. Enter the Recipient: Address the email to:

avaliacao.cegep@gmail.com

  1. Attach the File: Attach the PDF file you saved in Step 2.
  2. Send: Click "Send" to submit your assessment.

 

 

Atividades Avaliativas (Aulas 1 a 10) - CEGESP

Atividades Avaliativas (Aulas 1 a 10)

Instruções: Preencha todos os campos e clique em "Verificar Respostas e Feedback" para submeter e ver a correção detalhada.

Nome:

Email:

Curso:

Aula 1 (Welcome) e Boas-Vindas

Foco: Apresentação pessoal, objetivos do curso.

Atividade Avaliativa: Escreva um parágrafo curto (3 a 5 frases) em inglês sobre si mesmo(a). Inclua seu nome, seu objetivo ao aprender inglês e uma expectativa que você tem para o curso.

Aula 2 (Hello, I'm Anna!)

Foco: Saudações, apresentações, pronomes pessoais (I, you, he, she, they), e o verbo 'to be'.

Atividade Avaliativa: Complete as frases abaixo com a forma correta do verbo "to be" e um pronome pessoal:

1. is my new roommate. is from a small town.

2. Hello, am Anna!

3. Pete and Marsha are friends. are at work now.

Aula 3 (Estou aqui)

Foco: Revisão do verbo 'to be' e preposições simples de lugar.

Atividade Avaliativa: Complete as frases usando as preposições de lugar mais comuns em inglês:

1. My book is the table.

2. The keys are my bag.

3. The computer is the desk, near the window.

4. The dog is sleeping the chair.

Aula 4 (O que é?)

Foco: Artigos (a/an), vocabulário de objetos, perguntas com 'What is it?' e posse/existência.

Atividade Avaliativa:

A. Complete as lacunas com o artigo indefinido correto: 'a' ou 'an'.

1. apple

2. pen

3. orange

4. big book

B. Traduza a seguinte frase para o inglês: "Eu tenho um livro e uma caneta na minha bolsa."

Aula 5 (Onde você está?)

Foco: Partes da casa (kitchen, living room, bedroom, bathroom) e atividades relacionadas a elas.

Atividade Avaliativa: Relacione a parte da casa (Coluna A) com a atividade típica que se faz nela (Coluna B). Digite apenas a letra (A, B, C ou D):

Coluna A (Partes da Casa)Coluna B (Atividades)Sua Resposta
1. KitchenA. We sleep here.
2. Living RoomB. I wash here.
3. BedroomC. We cook and eat here.
4. BathroomD. I relax and watch TV here.

Aula 6 (Onde fica a academia?)

Foco: Expressões para dar e pedir direções, preposições de lugar (across from, next to, behind).

Atividade Avaliativa: Complete o diálogo com as palavras que melhor se encaixam (Preposições e Imperativos):

Anna: Excuse me, where is the mailroom?

Pete: The mailroom? It is (1) the lounge.

Anna: And where is the gym?

Pete: (2) straight, and (3) at the water cooler. The gym is (4) the mailroom.

Aula 7 (O que você está fazendo?)

Foco: Present Continuous (ações em andamento: I am working, She is reading), vocabulário de escritório.

Atividade Avaliativa: Reescreva as frases usando o **Present Continuous** (verbo 'to be' + verbo + ING):

1. I (write) an email now.

2. Caty (review) her tasks with the supervisor.

3. We (talk) about the new project.

4. What (you/do) right now?

Aula 8 (Are You Busy?)

Foco: Uso do Present Simple vs. Present Continuous, e vocabulário de trabalho/pedidos de desculpas.

Atividade Avaliativa:

A. Escolha a forma verbal correta (Present Simple ou Present Continuous):

1. Every day, I my morning show.

2. Right now, Jonathan his evening show.

B. Qual frase Anna usou para pedir desculpas pelo erro de ontem?

Aula 9 (Is It Cold?)

Foco: Perguntar e falar sobre o clima, e o uso de adjetivos para descrever condições.

Atividade Avaliativa: Responda às perguntas sobre o clima com uma frase completa em inglês, usando o adjetivo sugerido:

1. Is it **cold** today? (Use: **Yes**)

2. Is the weather **nice**? (Use: **No**, mas use o adjetivo **cloudy**)

3. What **is** the weather like? (Use: **sunny**)

Aula 10 (Come Over to My Place)

Foco: Dar direções mais elaboradas, preposições compostas (near, across from), e imperativos (exit, turn right).

Atividade Avaliativa: Complete as direções de Anna para Ashley, usando os imperativos corretos:

1. the metro.

2. Then, (1) at the bus station.

3. Then, (2) straight ahead.

4. My apartment is a big department store.

5. You need to (3) to see it.